Status på den sportslige ledelse

05. februar 2024 kl. 10:54

Som meldt ud i sidste uge er Steffen Bendixen stoppet som talentchef i MG & BK. Derfor har der gennem ugen været afholdt møder med den sportslige ledelse om dennes fremtidige konstellation.

Da vi desværre også modtog en opsigelse i december måned fra vores børneudviklingstræner Lasse Borst, har det været en nødvendighed at tænke os rigtig godt om og finde den rigtige løsning både på den korte bane og på langt sigt.

Lasse har fået tilbudt en fuldtidsstilling som børneudviklingstræner i FC Fredericia, hvor han startede 1. februar. Der skal lyde en stor tak til Lasse for hans store arbejde for MG & BK og hans store faglighed for fodbolden og vores unge drenge og piger.

Hvad skal der så ske nu?

Da vi ønsker at opretholde et højt niveau for vores arbejde med MG & BK’s børne- og ungdomsfodbold, har vi haft fokus på at fastholde ressourcerne på samme niveau.

Vi har derfor lavet en aftale med Nico Deconinck og Eric Bodjo om en øget ansættelse i en midlertidig periode frem til nye folk er fundet og ansat, da vi er meget glade for deres store engagement og arbejde for MG & BK.
Vi har på den måde sikret, at vi kan fastholde et højt niveau og status som DBU Licensklub.
Der er den 19. februarbdeadline for ansøgning om DBU Licensklub for en ny 2-årig periode, hvilket vi arbejder hårdt på at blive klar til.
Der vil efterfølgende være auditering med repræsentanter fra DBU, og i løbet at maj 2024 offentliggøres det hvilke klubber, som får status som Licensklub.

Simon Gade bliver midlertidig Talentchef og har ansvaret for licensansøgningen, rekruttering af trænere samt sparring med den sportslige ledelse.

Nico Deconinck vil være Ungdomsudviklingstræner med årgangene fra U14-U19. Derudover vil der være ansvarsområder for DBU fodboldskole, Nørhalne Cup for U10-U19, træningslejr for U13-U19, transitionen til senior, samt målmands- og individuel træning.

Eric Bodjo vil være børneudviklingstræner med årgangene fra U10-U13. Derudover vil Eric være ansvarlig for Skills træning for U10-U12, træningslejr for U10-U12, samt vores U12 Talentstævne.

Michael Nyegaard fortsætter i sin nuværende rolle og store arbejde som breddetræner for U13-U19.

Anne Christine vil stadig have fokus på de yngste årgange i klubben med fokus på årgangene fra Marsvineungerne til U9. Anne Christines fokus vil være på at vi efterlever at være DBU børneklub samt Børnefodbold Strategiens 12 initiativer, og at ensarte kommunikationen i de yngste årgange yderligere.

Der vil i løbet af foråret søges en ny talentchef samt Børneudviklingstræner til den sportslige ledelse.

Hele setuppet omkring pige/kvinde siden vil være uændret og fortsætte som hidtil.

Er der spørgsmål eller brug for yderligere forklaring, er du altid velkommen til at tage fat i en af os nede i klubben.

Bestyrelsen i MG & BK