Keld takker af som Skills træner

14. juli 2023 kl. 12:02

Keld stopper som Skills træner, og vi takker for hans kæmpe indsats i MG & BK!

Sommerferien er over os, og det betyder desværre også ofte rokader på trænerfronten. Keld Bennetsen som de sidste 4 år har stået for at træne og arrangere Skills hver fredag, har meddelt at han ønsker at prioritere sine fredage med andet end fodbold, hvilket vi selvfølgelig er kede af, men også har stor forståelse for.
Skills i MG & BK er en fredagstræning, som vi tilbyder for de ekstra motiverede og træningsparate børn fra U10-U12.
Skills er opstået i kølvandet af, at Keld's ældste søn Sofus for år tilbage trænede hver fredag i OB (i dag kendt som ATK+), og derigennem blev inspireret af deres måde at træne på. Da Sofus afsluttede sit forløb i OB, mente Keld, at behovet for teknisk træning manglede i MG & BK.
Derfor startede Keld Skills op for Sofus` årgang det første halve år, og det har igennem årenes løb udviklet sig med flere årgange, spillere og trænere.

Træningen har særligt fokus på udviklingen af det tekniske med udgangspunkt i den individuelle udvikling, som er drevet af en ekstra motivation og lyst til at træne en ekstra gang om ugen. Det har været, og er et kæmpe aktiv for vores unge drenge og piger, og de børn som deltager er meget glade for konceptet Skills.
MG & BK vil gerne takke Keld for den kæmpe indsat og de utrolige mange frivillige timer, han har brugt hver fredag eftermiddag. Du bliver savnet, det er der slet ingen tvivl om.

I forlængelse af ovenstående har vi i bestyrelsen og den sportslige ledelse, gjort os tanker om, hvordan vi kan videreføre og udvikle Skills i fremtiden uden Keld som den faste tovholder, og samtidig ikke pålægge yderligere arbejde på vores nuværende trænere.
Det er ingen hemmelighed at vi MG & BK hele tiden forsøger at hæve overliggeren med bl.a. ansættelser i det sportslige setup, men at MG & BK stadig som klub er utrolig afhængig af, at vi har alle vores frivillige trænere og ildsjæle til at drive de mange tiltag, der er for vores medlemmer.
Derfor vil vi i efterårssæsonen ændre konceptet en smule, og der vil blive tilbudt Skills træning ca. hver anden uge. Det gør vi for at passe på vores nuværende ressourcer, men også for at give plads til et andet nyt koncept, som vi vil forsøge at afholde en gang om måneden.
Vi kalder det ”Fredagssjov” og det vil foregå på kunstgræsbanen, hvor der vil blive åbnet op for alle årgange i klubben til "fri leg". Der vil være mulighed for at prøve kræfter med bl.a. fodtennis, oppustelig bane, overligger, forhindringsbane, skudtræning m.m. Det vigtigste ved "Fredagssjov" vil være, at der er ingen krav fra trænere, ingen mødepligt og frihed til at lave det, man har lyst til.
Men meget mere om dette tiltag efter sommerferien.