God efterårssæson i herre senior

06. november 2023 kl. 11:30

Efteråret i MG & BK’s herre seniorafdeling er slut og vi er næsten klar til at gå på vinterpause.
- Vi træner dog tirsdage og torsdage fra 19.00 – 20.30 resten af november

Efteråret har for begge holds vedkommende været mere end godkendt, og vi takker alle dem, der har været på banerne for at støtte holdene til deres kampe. Også tak til Seniorformand Preben Birk for at støtte og bakke trænerteamet op i deres ønsker.

Albaniserien:
Holdet har spillet et fremragende efterår, hvor ingen kampe er blevet tabt. Med 8 sejre og 3 uafgjorte kampe og en målscore på 40:19, placerer det aktuelt holdet på en 2. plads i rækken. 1 point bag Otterup, nedrykkerne fra Danmarksserien, men med 2 færre spillede kampe.
Holdet har igennem efteråret spillet noget virkelig flot og seværdigt fodbold og altid spillet efter samme udgangspunkt. Vi skal spille offensivt fodbold (også når vi skal forsvare) og lade spillerne turde bruge deres individuelle (spids)kompetencer. Spillerne skal roses for deres omstillingsparathed, evne og lyst til at føre trænernes taktiske tanker og ideer ud på banen.

Samtidig er det altid en fornøjelse at følge det sociale sammenhold i gruppen, hvor alle bliver modtaget og føler sig velkomne og som en del af fællesskabet.
Samarbejdet med Middelfart Boldklub og ikke mindst cheftræner Kristoffer Johansen skal i den forbindelse også fremhæves og roses. Altid en god dialog og vi har, i næsten alle kampe, kunne trække på de spillere, der ikke fandt vej til divisionsholdet den weekend.
Samtidig skal samarbejdet med klubbens U19 hold også fremhæves. I dette efterår har 5 spillere fra U19 truppen og en spiller fra U17 spillet på AS. Derudover har vi også trænet sammen og spillere har deltaget fast i seniortræningen.

Serie 3:
David Damsø’s tropper vandt i overlegen stil rækken. Men 9 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag og en samlet målscore på 49:21, vidner om et hold, der bare var bedre end de andre. Nederlaget var tilmed en kamp hvor Middelfart ikke kunne stille hold og måtte melde afbud.
Holdet har spillet flot fodbold året igennem og troet på sejren i alle kampe. Hvilket bedst blev udtrykt i den sidste kamp i sæsonen. 0-4 efter 40 minutter blev vendt til en 6-5 sejr.

Holdet skal til foråret spille i Serie 2-Kval. Tillykke til trænerteamet med et flot efterår.

Fra mig personligt, en stor tak til Henrik Bjørnhardt-Hansen og Brian Andreasen for samarbejdet omkring primært Albaniserien og den daglige træning, og til teamet omkring Serie 3 holdet; David Damsø, Christian Vieri og Lars Toft - for et godt samarbejde.

På vegne af seniorholdene,

Herluf Thingberg