U12 drenge pragtpræsterede under Novi Cup

09. september 2019 kl. 10:34

Det går som bekendt op og ned i fodboldens verden, men i den forgangne weekend gik det mest af alt ‘opad’ for MG & BKs talentfulde U12-drenge.

Her deltog holdet, der trænes af David Damsø og Jakob Genz, nemlig i den prestigefyldte Novi Cup (tidligere Niels Hald Cup) på Frederiksberg, hvor også storklubber som FCK, Brøndby, OB, AGF og svenske Malmø FF var repræsenteret.

Efter en lørdag med svingende præstationer og dertilhørende ustabile resultater fandt U12`erne for alvor et fornemt fodfæste søndag. Endda i en sådan grad, at holdet via 3-1 over B1903/FCK, 4-0 over Køge og 2-1 over svenske Linhamn/Bunkeflo - pludselig stod i stævnets B-finale.
Her blev det desværre til et knebent nederlag på 1-2 til svenske Trelleborg, som Middelfarts fodbolddrenge dagen forinden - og på hæsblæsende vis - havde spillet 2-2 med i deres indledende pulje.
Men slutresultatet piller på ingen måder ved, at MG & BKs U12`ere, alt i alt, leverede en uforglemmelig pragtpræstation under Novi Cup 2019.

Det samme gjorde de mange medrejsende forældre, der fra start til slut var klar med alt lige fra skulderklap til varmecreme, og som i ‘kampenes hede’ gjorde deres til at stemningen nærmede sig sydamerikanske tilstande.

Sidst, men ikke mindst, skal der lyde en stor tak til holdets sponsorer, herunder EA Værktøj, der fyldte drengenes tomme maver med pizza.

Trænerteamet