Nyt klubsamarbejde mellem MG & BK og OB

23. januar 2018 kl. 10:03

I juni 2017 var det med Svendborg og Næsby, i september var det med Marienlyst, og i januar 2018 har OB indgået en ny udvidet samarbejdsaftale – denne gang med MG & BK. I det seneste år har OB og Middelfart ikke været i klubsamarbejde, men efter OB har rettet henvendelse til den vestfynske fodboldklub, har der været mange snakke mellem de to klubber. De samtaler har ført til, at der i dag blev skrevet under på en ny og udvidet samarbejdsaftale mellem MG & BK og Odense Boldklub.

- Middelfart er en stor klub, og har igennem de seneste mange år udviklet flere rigtig dygtige fynske spillere. Vi ved jo alle sammen, at både Rasmus Falk og Christian Eriksen havde deres fodboldopvækst i Middelfart, inden de kom til OB. Vi vil selvfølgelig gerne lave et samarbejde med så stor en klub, fordi der er et grundlag for, at vi kan udvikle endnu flere og ikke mindst bedre fynske fodboldspillere i tæt samarbejde med MG & BK, fortæller Tonny Hermansen, der er talentchef i Odense Boldklub.

I Middelfart er de også rigtig glade for samarbejde, og ifølge sportschefen i MG & BK, Lars Lykke Sørensen, glæder de sig i meget til, at samarbejdet rent praktisk begynder.

- Nu har vi skrevet under, men det er nu, arbejdet begynder. Der kommer morgentræning her i klubben. Der bliver talenttræning, og der kommer til at være Stjerner i Striber, så forhåbentlig kommer vi til at se en masse OB-trænere træne Middelfart-drenge her på vores baner og uddanne vores spillere. Vi er en breddeklub, og det vil vi blive ved med at være, men vi vil også rigtig gerne noget mere elitært. Det kunne være en sub-elite, der er lige under OB’s niveau, og det håber vi, at vi kan få hjælp til at komme op på med den nye samarbejdsaftale, udtaler sportschef i MG & BK, Lars Lykke Sørensen.

Så stor tilfredshed fra begge parter omkring det sportslige, men det er ikke det eneste, der har været interessant. For Tonny Hermansen er den geografiske placering af Middelfart også vigtig for det fremtidige fynske talentarbejde.

- Som bekendt ligger Middelfart jo tæt på det jyske, og vi har snakket meget om, at vi gerne ville have lukket lidt ned for de jyske klubber. Vi vil ikke have, at jyderne kommer herover og tager spillerne fra Middelfart eller andre fynske klubber, så det er der selvfølgelig også en bagtanke omkring – og det er jo også en del af fodboldverdenen, som vi er nødt til at have for øje, siger Tonny Hermansen.

Den nye samarbejdsaftale mellem Odense Boldklub og MG & BK gælder frem til sommeren 2021.