Vestfynsk samarbejde

I 2018 etablerede MG & BK, i samarbejde med OB, fælles træning for klubberne på Vestfyn. Det overordnede formål for disse træninger er, at skabe et fællesskab omkring talentudviklingen på Vestfyn.

MG & BK skal være drivkraften for træningen, og lægger faciliteter til 5-6 træninger pr. halvår.
Disse træninger planlægges i samarbejde med OB-trænere som også deltager til samlingerne. Træningen bygger på OB’s træningsprincipper. Træningerne ligger 5-6 udvalgte onsdage kl. 17.45 - 19.00.
Desuden stiller MG & BK med en målmandstræner til træningen.
Vesttræningen er et uforpligtende tilbud til klubberne på Vestfyn, og der er ingen omkostninger eller forpligtelser forbundet med at sende spillerne til træningen. Klubberne kan sende spillere fra U13 - U15 til træningen. Det vigtigste kriterium er, at spillerne er træningsparate og vil dygtiggøre sig.

Foreløbigt har følgende klubber deltaget med spillere til vesttræningen siden opstarten i 2018:
Strib IF, Nr. Aaby IK, EGB (Ejby, Gelsted, Brenderup), Søndersø BK, Aarup BK, Glamsbjerg
IF, Assens FC, SSV Højfyn (Skalbjerg, Skallebølle, Vissenbjerg), Båring IF, Tommerup BK.

Vesttræner: Mikkel Andersen
Vesttræner, OB: Ivan Poulsen