Endnu et skridt på vejen til at skabe den næste MG & BK ungdomsspiller til divisionsholdet

30. oktober 2017 kl. 11:52

Det er med stor glæde, vi kan meddele, at vi har ansat Steffen Bendixen som T+ træner – Talent og udviklingsansvarlig for U14 – U19 i samarbejde med Middelfart Boldklub.

Vi har i længere tid været på udkig efter en, som kunne være bindeled mellem ungdomsfodbolden i MG & BK og divisionsholdet i Middelfart Boldklub, og det har vi nu sammen fundet i Steffen.

Steffen er 35 år og bor i Kolding med kæreste og er far til 3 børn.

Steffen har været fodboldtræner i snart 20 år, hvoraf de sidste 9 år har været i Vejle Boldklub. Han har trænet på U12 – U19 Liga niveau og senest fungeret som T+ Træner. I 2014 fik han UEFA’s A-licens.

Ved siden af fodbolden er han uddannet skolelærer og arbejder på Egtved Skole. Tidligere har Steffen været idrætskoordinator på NOVAskolen i Vejle samt varetaget morgentræning i VB.

Steffen vil få ansvaret for:

U14 – U19 hold, og i samarbejde med sportschefen i MG & BK at sammensætte et stærkt team omkring disse årgange.

Skabe en god og stærk træningskultur og derigennem et elitært miljø, der gør det muligt på sigt at få flere egne udviklede spillere igennem til divisionsholdet.

Skabe den blå tråd i træningen fra U14 – U19

Skabe grobund for T-licens og herefter B-licens

Optimerer overgangen fra årgang til årgang

Mandat til op- og nedrykning af spillere

Planlægning af træning i samarbejde med trænerne

Skabe et trænerforum og gennem dette skabe et stærkt og kompetenceudviklende trænermiljø

Det er desuden meningen, at Steffen skal være ansvarlig for at organisere morgentræning og etablering af skoletilbud til de dygtigste og mest træningsparate spillere fra 7. – 9. klasse og på gymnasiet i Middelfart i den nærmeste fremtid.

For yderligere informationer kan du kontakte sportschef i MG & BK Lars Lykke Sørensen på 2333 2386 eller adm. direktør i Middelfart Boldklub Lars Peter Hermansen på 5114 4840.